marianne-aussie.reismee.nl

Vrijdag naar Blue Mountains, zaterdag Bondi Beach, zondag reisdag

Rond half 1 kwamen we in De Blue Mountains aan. Onderweg was het al indrukwekkend groen, wat een enorme bergen en alleen maar groen om ons heen, prachtig. Ons hotel was een soort Engels kneuterig ingericht met erg vriendelijke mensen en vooral Aziatische huurders. Dat viel ook op toen we naar het uitkijkpunt gingen. Bussen vol fotograferende Aziaten. Maar het uitzicht op “the three sisters” was dan ook prachtig. Eerst maar wat gaan lunchen in het Gingerbread house, ook weer lekker Engels, maar heerlijk gegeten. Weer teruggelopen naar het uitkijkpunt en nog een stuk naar beneden tot aan de “giant stairway” prachtig uitzicht. ‘s Avonds weer terug naar centrum van Katoomba. Dit is vooral een artistiek en nogal vervallen dorp met vooral Aziatische eettentjes. Na eerst ruim 3 kwartier bij een noodle restaurant gewacht te hebben om vervolgens te horen dat het bestelde op was, toch nog in een andere tent lekkere curry gegeten.

De andere ochtend na een ontbijt wat ons de hele ochtend zwaar op de maag lag vertrokken naar Bondi beach. De snelweg blijkt uiteindelijk dwars door Sydney te lopen, wat op zaterdag natuurlijk lekker druk was. Ronald sloeg zich hier prima doorheen. Bij Bondi Beach een parkeergarage gevonden en naar het strand gelopen. Zien en gezien worden is wel het motto in dit Miami van Australie maar erg leuk om te zien. Nog heerlijk gezwommen en op het strand gelegen. Na een uitstekende lunch in een leuke tent richting de luchthaven waar we bij het Ibis hotel ingecheckt hebben. Vandaag (zondag) de grote reisdag via Dubai terug naar huis.

Het was een prachtige ervaring en Australie laat mij met het gevoel terug gaan dat er nog voor vele reizen voldoende te zien is hier. No worries is het motto. Relaxt land. Top dat Martijn besloten had hier een hal jaar naar toe te gaan en wij dus een aanleiding hebben gehad om hem hier op te zoeken!