marianne-aussie.reismee.nl

Van donderdag tot en met zaterdag

Donderdag zijn we vertrokken uit burleigh Head. Eerst even gaan kijken bij de Gold Coast en toen door naar national parc tamborine. Mooie wandeling gemaakt en vervolgens naar Brisbane waar de auto van Martijn en Nathasja naar de garage moest. Toen door naar ons nieuwe onderkomen in de buurt van Cleveland, een airb&b voor 2 nachten. Het was een huis op een behoorlijk stuk grond met een mooie tuin waar kangoeroes rond hupsten en heel veel witte en gekleurde papegaaien rondvlogen. De papegaaien hadden de gewoonte om rond 5:30 luid schreeuwend rond te vliegen met een stuk of 20 ?

Vrijdag vertrokken we smorgens richting Cleveland om de ferry te pakken naar North stradbroke island. Daar hebben we een mooie dag beleefd met heerlijk zwemmen in the brown Lake en naar de woeste zee bij the mailen beach.

Zaterdag wederom richting brisbane om de auto van M en N weer op te halen en op naar Stanthorpe, de verblijfplaats van Martijn en Nathasja. Daar kwamen we bij ons B&B aan om 17:00 uur. Wayne en Dina verwelkomden ons, hele lieve mensen. We gingen direct door naar het stadje waar een feestweekend aan de gang was. We hebben genoten van monster trucks, vuurwerk een band, bier en een vette hap. Toen terug naar ons B&B alwaar onze gastheer en vrouw lekker aan de wijn zaten (er is hier trouwens een wijngaard ?) en wij kregen er ook 1 aangeboden . De vrouw des huizes blijkt in Deventer geboren te zijn. Op haar 5e geëmigreerd.

Morgen laatste ochtend met Martijn en Nathasja.

Mir

Fantastisch allemaal zus!
En groetjes aan allemaal.
X